Veelgestelde vragen ivm Corona virus

 

We begrijpen dat de huidige periode met het Coronavirus leidt tot zorgen en vragen.

Een aantal van uw vragen gaat misschien wel over de zorg in de Braam Kliniek. Gaat mijn afspraak nog wel door? Wanneer mag ik wel of niet komen? Hoe zit het met de risico’s die ik loop bij mijn bezoek?

Zo veel mogelijk antwoorden op die vragen vindt u hieronder.

Daarnaast is het goed om te weten dat wij altijd de richtlijnen van het RIVM volgen. Voor up-to-date informatie over het Coronavirus en de maatregelen in Nederland kunt u het beste de website van het RIVM bezoeken.


Veelgestelde vragen

  1. Ik ben door mijn huisarts naar de Braam Kliniek verwezen. Kan ik een afspraak maken?

Vanaf 4 mei is de Braam Kliniek weer open en kunt u een afspraak maken.

  1. Ik heb al een afspraak gemaakt. Kan die doorgaan?

Ja, afspraken kunnen gewoon doorgaan, mits voldaan wordt aan een aantal voorwaarden. Lees hiervoor de aanwijzingen op de bevestigingsbrief. Vanwege de maatregelen met betrekking tot het coronavirus is uw afspraak mogelijk in overleg al verplaatst.

  1. Stel dat ik kort voor de afspraak ziekteverschijnselen krijg, wat dan?

Indien u of een huisgenoot van u, luchtwegklachten (hoesten, kortademigheid, neusverkoudheid, keelpijn), koorts of koortsig gevoel heeft of in contact is geweest met een Corona (COVID-19) positieve persoon kan uw afspraak helaas niet doorgaan en dient u uw afspraak te verzetten.

Indien er gezondheidsklachten zijn waar we rekening mee moeten houden dient u dit tijdens uw afspraak aan de arts te melden.

  1. Hoe weet ik dat mijn eventuele bezoek aan de Braam Kliniek veilig is? Hoe zit het met het risico op besmetting?

We doen er alles aan om het besmettingsgevaar te verkleinen. Onze artsen en medewerkers nemen zelf alle hygiënemaatregelen zoals die zijn voorgeschreven. De Braam Kliniek volgt de richtlijnen van het RIVM en de adviezen van een aantal beroeps- en belangenverenigingen. Dagelijks wordt de situatie beoordeeld en volgen eventuele nieuwe maatregelen. Raadpleeg daarom onze website regelmatig voor de laatste stand van zaken.

Als u bij ons komt voor een afspraak gelden deze hygiënemaatregelen natuurlijk ook voor u. We vragen u dan ook uw handen te desinfecteren en een mondkapje te dragen (deze vindt bij de ingang). Raak zo min mogelijk aan (tafeloppervlakken, stoelen, deurknoppen etc.) en houd 1,5 meter afstand tot onze medewerkers en andere patiënten.

  1. Mag ik iemand meenemen naar een afspraak bij de Braam Kliniek?

Er mag geen begeleider mee de kliniek in, tenzij er een gegronde reden voor is. We laten maximaal 2 patiënten tegelijk toe in de wachtkamer. U dient plaats te nemen op de aangewezen stoel in de wachtkamer. Onze wachtkamer is aangepast en er staan minder stoelen dan voorheen.

Wij verzoeken uw begeleider vriendelijk om tijdens uw afspraak niet in de wachtkamer plaats te nemen, maar bijvoorbeeld buiten of in de auto.

  1. Mijn vraag over hoe jullie omgaan met het coronavirus is hierboven niet beantwoord. Wat nu?

Om uw specifieke vragen te beantwoorden zijn we tijdens kantooruren bereikbaar op tel. 0592-31 52 55 of e-mail: receptie@braamkliniek.nl.

 

 

 

 

 

Meer informatie?

    Vul onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.

    We zullen u terugbellen op een werkdag tussen 08.00 - 16.00 uur

    • Naam
    • E-mailadres
    • Telefoon


    bel: 0592 - 315255
    of vul het contactformulier in