Laat uw aambeien snel en pijnloos weglaseren

Aambeien zijn taboe. Mensen praten niet over aambeien, maar de klachten zijn onaangenaam. Het jeukt, het brandt en het doet soms pijn. In de meeste gevallen geeft een crème of zalf geen definitief herstel en het probleem is dan niet opgelost . Het is niet ongewoon om last te hebben van aambeien. Meer dan de helft van alle mannen en vrouwen boven de 50 en ongeveer 80% van de bevolking ondervindt, een of meerdere perioden in zijn of haar leven klachten van aambeien.

Vraag meer informatie aan

Uniek in Nederland.

Sinds geruime tijd worden in de Braam Kliniek de grotere (uitgebreidere) aambeien met behulp van een laser procedure (LHP, Laser Hemorrhoïdo Plastiek) behandeld. Deze behandeling wordt in de Braam Kliniek als enige centrum in Nederland onder lokale verdoving uitgevoerd.

Hoe werkt het precies?

Met behulp van een speciale laserfiber en een proctoscoop wordt de laserenergie centraal binnen de aambei gebracht. Al terugtrekkend wordt de ader dichtgebrand. De aambei verschrompelt uiteindelijk. Met deze methode ontstaat er geen schade aan de kringspier. In vergelijking met traditionele operaties (hemorroïdectomie) is er, doordat er alleen maar een kleine insteekopening (2 mm) gemaakt wordt en de huid tijdens de ingreep intact blijft, na de ingreep beduidend minder tot geen pijn. Hooguit is er sprake van een ongemakkelijk gevoel tijdens het zitten. Dit ongemakkelijke gevoel duurt enige dagen en de inname van orale pijnstillers (Paracetamol/NSAID) en eventuele toepassing van pijnstillende zalf is gedurende deze periode voldoende.