Algemene informatie

Braam Kliniek, één van de grootste klinieken van Nederland

De Braam Kliniek is een door het ministerie van Volksgezondheid erkend zelfstandig behandel centrum (ZBC). Wij zijn gespecialiseerd in het behandelen van spataderen (flebologie) en aambeien. Elk jaar verrichten we duizenden spataderbehandelingen, waarmee we tot de grootste behandelcentra in Nederland behoren.
Onze vaatchirurgen zijn dan ook met recht spataderspecialisten.
Naast spataderen en aambeien kunt u voor een aantal andere poliklinische behandelingen bij ons terecht, zoals sterilisaties bij mannen en een aantal huidaandoeningen. De Braam Kliniek is gevestigd in Assen en opgericht in 1994 door vaatchirurg Edzard Braam.

  • Behandeling wanneer u dat past

    Bij het plannen van een consult of behandeling houden we rekening met uw agenda. Het eerste consult is een oriënterend en informatief gesprek met de specialist en aansluitend een duplexonderzoek. Het consult verplicht u niet tot een vervolgafspraak, dat beslist u zelf.

    De gemiddelde wachttijd voor het eerste consult is 7-10 werkdagen. Mocht er in drukke tijden een wachttijd langer dan 4 weken ontstaan dan kunt u gebruik maken van wachtlijstbemiddeling via uw zorgverzekeraar.

  • Actueel Medicatie Overzicht

    Wanneer u een bezoek brengt aan onze kliniek, vragen wij om een actueel medicatie overzicht.

    Wat is een actueel medicatieoverzicht?

    Een actueel medicatieoverzicht is een overzicht van alle medicijnen die u gebruikt en de dosering daarvan. Daarnaast staan er belangrijke gegevens in over uzelf. Bijvoorbeeld of u ergens allergisch of overgevoelig voor bent. Lees het goed door en meld eventuele wijzigingen. Zo draagt u bij aan een veilige behandeling. Vraag hierom kort voordat u de kliniek bezoekt. U bent verplicht om deze te laten zien aan uw behandelend arts.

    Hoe kom ik aan een actueel medicatieoverzicht?

    Een actueel medicatieoverzicht is gratis te verkrijgen bij uw apotheek. Uw apotheker houdt, samen met u, uw medicatieoverzicht actueel. U bent namelijk de enige die echt weet welke medicijnen u wel of niet slikt. Denk hierbij ook aan medicijnen die u niet op recept gebruikt, zoals paracetamol of medicijnen die u bij de drogist koopt. Al deze medicijnen moet u zelf in het overzicht erbij laten zetten door uw apotheker. Gebruikt u bepaalde medicijnen niet of niet meer, meld dit ook aan uw apotheker. Geef zoveel mogelijk informatie. Bijvoorbeeld ook over bijwerkingen.

    Waarom is een actueel medicatieoverzicht zo belangrijk?

    Als uw gezondheidssituatie verandert en/of als u met nieuwe artsen te maken krijgt, is een actueel medicatieoverzicht van groot belang. Het is belangrijk dat alle zorgverleners heel precies weten welke medicijnen u gebruikt. Dit kan namelijk invloed hebben op de manier waarop u wordt behandeld.

    Staat er in de verwijsbrief van mijn huisarts niet voldoende?

    Uw huisarts kan mogelijk niet op de hoogte zijn van recent gewijzigd medicijngebruik.  Het overzicht van uw apotheek is verplicht, ook al staan uw medicijnen vermeld op de verwijsbrief van uw huisarts.

    Hoe lang is een Actueel Medicatie Overzicht geldig?

    Een Actueel Medicatie Overzicht is drie maanden geldig en dient ook bij tussentijdse wijzigingen in de medicatie opnieuw opgevraagd te worden.

    Stap voor stap:

    Haal uw Actueel Medicatie Overzicht (AMO) bij uw apotheker.

    1.            Lees uw AMO goed door en meld eventuele onjuistheden

    2.            Neem uw AMO mee naar de kliniek

    3.            Geef uw zorgverleners inzage in uw AMO

    4.            Vraag eventueel een nieuw AMO na bijvoorbeeld bezoek poli of ontslag ziekenhuis

  • Persoonlijke benadering

    In onze kliniek staat het welzijn van patiënten voorop. Als patiënt bent u onze cliënt en onze artsen en medewerkers staan garant voor de allerbeste dienstverlening. We streven ernaar dat u het hele behandeltraject door de arts van uw keuze behandeld wordt. Voorafgaande aan de behandeling nemen we de procedure met u door en krijgt u uitleg over de eventuele behandeling of operatie. De week na uw operatie nemen wij telefonisch contact met u op om te informeren hoe het met u gaat.

  • Poliklinisch, dus snel

    Alle behandelingen in de Braam Kliniek zijn poliklinisch en dat onderscheidt ons van een ziekenhuis. Er is geen opname en we voeren alle behandelingen uit onder plaatselijke verdoving. Er is dus ook geen sprake van een narcose of verdoving door een ruggenprik. U kunt vooraf gewoon eten en drinken, komt op de afgesproken tijd naar de kliniek, ontvangt uw behandeling en daarna kunt u direct naar huis. Natuurlijk kunt u in alle rust bijkomen van de behandeling en krijgt u uitgebreide informatie over wat u wel en niet kunt doen tijdens het herstel.

  • Zorgvuldig met privacy

    De Braam Kliniek gaat uiterst zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Onze werkwijze is vastgelegd in een privacyreglement, dat we u op verzoek verstrekken.

  • Klanttevredenheidonderzoek

    We delen steekproefsgewijs enquêteformulieren uit aan patiënten die bij ons een behandeling hebben ondergaan en deze sturen we anoniem op naar ZKN Klanttevredenheidonderzoek. Het onafhankelijk bureau Bosgra Onderzoek verwerkt de resultaten en hierdoor kunnen wij de zorg nog beter afstemmen op uw wensen. De Braam Kliniek scoort ver boven het landelijk gemiddelde als het gaat om behandeling (9), totaalindruk (9,1), bejegening (9), informatie (8,7) en nazorg (8,6). De resultaten van het onderzoek zijn beschikbaar voor inzage door de Inspectie van Volksgezondheid en alle Zorgverzekeraars.

  • Algemene voorwaarden

    Klik hier voor Algemene_voorwaarden Stichting Braam Kliniek Assen de van de Braam Kliniek.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

                                                                                                                                                                                          NZa

Meer informatie?

Vul onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.

We zullen u terugbellen op een werkdag tussen 08.00 - 16.00 uur

  • Naam
  • E-mailadres
  • Telefoon


bel: 0592 - 315255
of vul het contactformulier in